Eerste stage week - Reisverslag uit Simpson Bay, Sint Maarten van Teun Wiendels - WaarBenJij.nu Eerste stage week - Reisverslag uit Simpson Bay, Sint Maarten van Teun Wiendels - WaarBenJij.nu

Eerste stage week

Blijf op de hoogte en volg Teun

27 Mei 2016 | Sint Maarten, Simpson Bay

Het was zover! Na een aantal dagen genieten van het eiland, de zon en het nachtleven was het dan echt tijd om te beginnen op stage. Na een korte kennismaken op vrijdag, had ik natuurlijk ontzettend veel zin in dit avontuur. Ik begon met een kennismakingsspel, dit stond in het teken van het maken van een web. Al snel leerde ik veel over de kinderen, maar ook over het onderwijs hier. Er wordt namelijk gewerkt met Ervaringsgericht onderwijs op deze school. Zelf heb ik nog nooit stage gelopen op een school waar ervaringsgericht onderwijs wordt aangeboden. Wel heb ik zelf als kind op een basisschool gezeten met dit concept. Het was voor mij een hele mooie ervaring om te zien om bepaalde dingen van vroeger terug te zien, zoals het maken van een contractbrief, instructies in de kring en de weekopening. Maar waar ik het meeste aan moest wennen was het dragen van een uniform. Niet alleen ik draag een uniform (blauwe blouse met zwarte lange broek) maar ook de kinderen dragen een uniform. Allemaal dezelfde kleding voor je neus is toch even wennen kan ik wel zeggen. Naast dit verschil is het bidden ook nieuw. Elke ochtend beginnen we met een 'Our Father' en 'Holy Mary'. Niet alleen in het begin van de dag bidden we, maar ook voor het eten en bij het naar huis gaan. Even wennen natuurlijk, vooral omdat ik zelf niet katholiek ben en daardoor de tekst ook niet weet. Ik had meteen het geluk dat ik in mijn eerste week met de klas op Field Trip ging (schoolreisje). We zijn naar de verkeerstoren van het vliegveld geweest. In een echte gele schoolbus vertrokken we om op het vliegveld van alles te leren over het regelen van het landen op opstijgen van de vliegtuigen. Zo'n eerste week was al direct vermoeiend. Niet omdat de dagen van 7.00 tot 15.00 duren, maar vooral omdat alles nieuw is en je moet wennen aan de gewoontes van het eiland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 08 Maart 2016
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 2137

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 10 Juli 2016

Experience Abroad Sint-Maarten

Landen bezocht: