Start van het avontuur in Sint-Maarten - Reisverslag uit Simpson Bay, Sint Maarten van Teun Wiendels - WaarBenJij.nu Start van het avontuur in Sint-Maarten - Reisverslag uit Simpson Bay, Sint Maarten van Teun Wiendels - WaarBenJij.nu

Start van het avontuur in Sint-Maarten

Blijf op de hoogte en volg Teun

22 Mei 2016 | Sint Maarten, Simpson Bay

17 mei 2016 stond met rood omcirkeld in mijn agenda. Eindelijk was de dag aangebroken dat we vertrokken naar Sint-Maarten. Vroeg in de ochtend vertrokken we naar Schiphol, voor mij als avondmens te vroeg, omdat onze vlucht om 8.15 zou vertrekken. Normaal zou je rustig kunnen inchecken en nog even wat kunnen genieten van een drankje of een hapje eten op Schiphol. Echter was dit niet het geval. Na iedereen gedag te hebben gezegd liepen Rowan en ik door de duane. Dat het vanaf toen erg soepel zou gaan was niet helemaal het geval. Als eerste waren onze koffers te zwaar, vervolgens moest een handbagage extra gecontroleerd worden, stopte Rowan haar paspoort verkeerd in het apparaat waardoor iemand hiervoor moest komen om deze er uit te halen en alsof dit nog niet erg genoeg was liet Rowan haar mobiel in de wc vallen. Hals over kop hebben we heel Schiphol afgezocht voor een zak met rijst om de mobiel in te laten drogen. Echter was ook dit geen groot succes. We konden geen rijst vinden en besloten we om een nieuwe Iphone te kopen, want 2 maanden zonder mobiel ging hem niet worden. Eenmaal een nieuwe Iphone gekocht stapte we de winkel uit en ja hoor, een winkel waar ze rijst hadden. We hadden nog net tijd om de rijst te komen om vervolgens onze vlucht te halen. De vlucht verliep bijzonder goed, alles zat mee en het pecht wat we hadden moest nu wel over zijn. Dit is ook echt zo het geval gebleken, want WAUW wat kwamen wij in een mooi land terecht. In een shirt met lange mouwen en een trainingsbroek aan zette ik mijn eerste stap in de hitte van Sint-Maarten. Juul, onze begeleider, stond op ons te wachten en nam ons direct mee om rond 11.00 lokale tijd onze komst te vieren met een biertje bij het inmiddels bekende beachbar Karakter. Met het inmiddels zeer bekende 'Carib' biertje in de hand hebben we van Juul van alles te horen gekregen over onze stage school, het land en vooral wat we allemaal moeten bezoeken op dit eiland. Na gezellig te hebben gesproken bracht Juul ons naar het appartement, waar onze huisbaas al op ons stond te wachten. Even later hadden we alles uitgepakt en waren onze compagnons Annelot en Geanne ook thuis van hun stage.

De afgelopen dagen zijn Rowan en ik naar verschillende stranden geweest om lekker te acclimatiseren, maar ook zeker om even een nieuw kleurtje te krijgen. Na twee heerlijke dagen op het stand van Mullet Bay en Bay Rouge zijn we vrijdag kennis gaan maken op onze stage. Heerlijk om te zien hoe er hier op school gewerkt wordt, zo anders dan in Nederland. Iedereen is open, vriendelijk en alles is goed hier. Doe maar lekker 'chill' en rustig dan komt het allemaal wel goed. Doordat ik zelf op ervaringsgericht onderwijs heb gezeten zag ik al meteen een aantal aspecten hiervan terug. Ik stelde me voor aan de klas en ze waren enorm enthousiast dat ze EINDELIJK een meester kregen. Even het weekend overbruggen en dan kon ik maandag beginnen met mijn stage op de Sister Regina school.

Ik weet zeker dat ik hier, samen met Geanne, Annelot en Rowan, de tijd van mijn leven ga hebben!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Teun

Actief sinds 08 Maart 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 2135

Voorgaande reizen:

30 April 2016 - 10 Juli 2016

Experience Abroad Sint-Maarten

Landen bezocht: